BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, September 26, 2008

Holiday+Ramadhan+Eid Fitr


Assalamualaikum...

This holiday really excites me even a week before it started.What makes me feels excited is meeting my family.FYI,it is like a savior for me to go home.Or else,my weekend will always full with lots of activities.*Badminton class,esp*.LOL.

Alhamdulillah,now im at my home.I had a save journey with Amin(the driver) and the other two.I really miss my family.Glad to see them here.

Okay,enough of that.Let's talk Eid Fitr.

Eid Fitr is a day on Syawal for Muslims to celebrate after a month of fasting. First thing, we should be grateful to ALLAH for allowing us to live in Ramadhan and what matter most is meeting the night of Qadr.Ramadhan is a month of learning(sharu Tarbiah).So,in the end of Ramadhan,we should learn something after a month of fasting.Ramadhan should be a month of ibadah just for the sake of ALLAH.Hopefully,what we get is not just feeling hungry and thirsty.

Eid Fitr.It is not a day for us to take revenge to fuel our stomach with foods.It is a day for us to back to our own Fitrah.

Hopefully,this Ramadhan is better than the previous one.

p/s:Being in home is a challenge for me as i should not let my Ibadaah to Allah fell down.


Selamat Hari Raya Semua!!Maaf Zahir Dan Batin.

Sunday, September 21, 2008

Politics..as it always be.

Assalamualaikum...

The 16th of September has passed few days ago.Yet,we still don't have our sixth prime minister as claimed by Datuk Seri Anwar that the 16th of September would be the point of political changies in Malaysia.

Not much happen,but we could see some "things" happen before,during and after that day.
1. 3 people were arrested under ISA act.A Blogger Raja petra,Sin chew Daily Newspaper reporter and a Parlimen member of Seputeh,Teresa Kok.

2. Pak Lah had changed his portfolio with the deputy prime minister,Datuk Seri Najib.An exchaange of financial portfolio with defense portfolio.Some said,Pak Lah is getting more cautious with the "changing of prime minister".And other said,he just want to show to the people that he is willing to give his position with Datuk Seri najib by doing that.

3. Coincidence or not,suddenly oil price decrease quite dramatically.This will increase people's belief towards Anwar that he can make the oil price going cheaper.

I am not good in politics and i don't think i would like it.But i am really concern bout the future of Malaysian.Under whatever party,i wish the best for Malaysian.Like what Dr Azri said before the Permatang Pauh election.Choose the least bad influence.Meaning that,both are not good but choose the least bad between those two.

Politics...as it always be.Endless.Fight between parties have never ever lead us towards betterment.

Friday, September 5, 2008

Happy Ramadhan

Assalamualaikum...

Sempena Ramadhan yang kini tiba, saya merasakan apa salahnya sekiranya sekali sekala menulis post kali ini di dalam bahasa ibunda.Mungkin,dengan berwajah baru(acece..cam brita harian lak),mungkin ada eloknya,insyaAllah.

Kini,baru saya mempunyai masa untuk menulis post mengenai bulan Ramadhan al-Mubarak ini.Alhamdulillah,kita masih dikurnia Allah nafas untuk terus berjumpa dengan bulan yang penuh barakah ini.SubhanAllah.Kurnia Allah ini adalah satu rahmat dan kita harus mensyukurinya.

Diceritakan,para sahabat Rasulullah pada dahulu kala,tidak pernah berdoa pada Allah untuk dilanjutkan usia,malah mereka mengharapkan Allah mematikan mereka dalam Syahid,berjuang di jalan Allah.Namun,tatkala munculnya Syahru Ramadhan,mereka meminta pada Allah untuk terus dikurniakan nafas untuk berjumpa dengan Ramadhan.SubhanAllah.

Ada apa dengan Ramadhan??
"Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa"(al-baqarah,2:183)

Agaknya kan,apa yang Allah expect dari kita apabila kita berpuasa ek?Adakah Dia ingin menguji kita dengan hanya berlapar dan dahaga sahaja?Para pembaca yang dirahmati Allah, kita diwajibkan berpuasa oleh Allah agar kita berTAKWA.

Takwa...apa yang kita tahu mengenai takwa??Secara mudahnya,takwa adalah melakukan perintah Allah dan meninggalkan larangannya dengan penuh taat.Ia nya ibarat berjalan di sebuah jalan yang penuh berduri,dan kita akan senantiasa berhati-hati agar tidak memijak duri-duri itu.SubhanAllah.Takwa ini merupakan suatu sifat yang dituntut di dalam Islam.Bayangkan,segala perkara yang baik-baik ini terletak pada takwa dan tidak ada satu pun benda yang buruk di dalam takwa.Sekiranya,kita bertakwa pada Allah nescaya kita akan disayangiNya.InsyaAllah.

Maka,selalulah kita mendengar bahawa kita harus meninggalkan kemungkaran dan mempertingkatkan ibadah di dalam bulan Ramadhan yang dikurniakan oleh Allah ini.Bulan ini adalah ibarat Mega Sales yang Allah kita beri dan inilah yang kita perlu kejari.InsyaAllah,selepas bulan mubarak ini,kita akan beransur-ansur untuk berubah.Alhamdulillah,sekiranya kita dapat berubah.

Teringat,bila baca novel Hijab Sang Pencinta,laksamana Sunan sentiasa menawarkan musuhnya agar kembali ke jalan yang benar.
"Wahai pengikut Taghut,mahukah engkau mendengar tawaran ku yang jauh lebih baik dari apa yang engkau;akukan ini".Bila baca statement Sunan ni,rasa cam bergegar je jantung nih.Cuba bayangkan kalau ada seseorang cakap macam tu kat anda semua.Kita da la menentang seseorang itu,tiba-tiba dia tawarkan jalan yang lurus.Astagfirullahal azim.

Begitu juga Allah.Allah ada menawarkan pada manusia yang beriman perkara yang baik agar kita masuk ke jalan yang benar.
"Hai orang-orang yang beriman, sukakah kamu aku tunjukkan suatu perniagaan yang dapat menyelamatkanmu dari azab yang pedih? (yaitu) kamu beriman kepada Allah dan RasulNya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui."(As-Saff,61:10-11).


Ingin saya simpulkan apa yang telah saya perkatakan sebelum ini.

  • Bersyukurlah kita kerana kita still dapat bertemu dengan Ramadhan al-Mubarak ini.
  • Rebutlah peluang ini untuk beribadat sebanyak boleh kepadaNya.Ia adalah bulan bonus.
  • Jadilah seorang Muttaqqin(orang yang bertakwa).
Sekian daripada saya.Semoga bertemu lagi dengan Ramadhan yang akan datang.Selamat beribadat wahai saudara-saudaraku.

p/s:Segala yang baik itu datang dari Allah dan yang buruk itu disandarkan pada saya.Harap dimaafkan atas segala kekhilafan diri ini yang tak sempurna.Assalamualaikum.




Monday, September 1, 2008

A trip to Penang

Assalamualaikum...

I have an exciting holiday in Penang.I have to attend a program there.The program involved participants from other universities as well,especially from the upper north of Malaysia.I have met a lot of friend.Some older and some have the same age as me. I miss them a lot. The program was not so tight but it made us all tired.LOL...The program was about unity and relationship

between people.

So,we(3of us) departed from UTP at 7pm,heading north.We had to go late because we had class before that.We reached there at 1145pm.The program was like a day an a half. We decided to go back to UTP right after Subuh prayer.LOL...

It is because we wanna tour around penang because izaan and me had only reached there once and akmal haven't.We decided to go to Queensbay Mall just to have one full happy day before Ramadhan.There,we have our chance to watch people marching(Merdeka celebration).

Hurm,let us see
what interesting(uh?) things happen:
  1. We watched Babylon A.d.It was borrrrriiiinnnngggg.Luckily,it was only 10rnggit even when it is on public holiday.
  2. Shopping.I spend lots of money.Luckily,Ramadhan is a month of savings.Huhuhu.
  3. I have tasted Coffee Bean's at last.Mwahahaha.Juz wanna give it a try.
  4. Izaan lost his parking ticket. He decided to do lots of not-so-good idea.Fortunately,when we told the guard that we lost our ticket,he just let us go.Pheww...
  5. On the way back,we travel by ferry.Lol.
  6. We eat Nasi Kandar.LOL.juz wanna know why people like it.
  7. We have our Terawih prayer in RnR.

I found this weird restaurant